Care este stilul tău de lucru?

Tu te-ai gândit vreodată la stilul tău de lucru? Atunci când încă eram proaspăt intrată pe câmpul muncii eu nu prea. Nu eram atât de conștientă de impactul pe care îl poate avea. Apoi anii au trecut, diversele oportunități se arătau. Mda… iar eu am început să înțeleg tot mai multe lucruri. Ca de exemplu, ce avantaj imens prezintă faptul că îți cunoști stilul de lucru și cum te poate ajuta să avansezi în carieră.

Probabil e de prisos să menționez, dar o voi face, totuși, stilul de lucru nu este ceva constant. De exemplu, un angajat aflat la începutul carierei ar putea avea un stil de lucru orientat mai mult spre învățare atunci când intră în primul său mediu de lucru. Un antreprenor experimentat, însă, este mai probabil să aibă un stil de lucru independent și încrezător – după ani de educație la locul de muncă, de rezolvare a problemelor, de luare a deciziilor și de experiență profesională.

 

Am eu vreun stil de lucru?

Dacă te întrebi care ar putea fi stilul tău de lucru, este posibil ca aici să găsești răspunsul. După ce am profilat diferite caracteristici, trăsături de personalitate și tendințe de lucru, am identificat șase stiluri de lucru. În acest articol din trei părți, voi face un profil al acestor șase stiluri diferite și preferințele lor tipice. De asemenea modul în care lucrează cel mai bine și cum să lucrezi alături de fiecare stil de lucru.

Dar să începem cu începutul….

 

Ce este un stil de lucru?

Înainte de a ne avânta în fiecare stil de lucru, să definim termenul, nu-i așa? Stilul de lucru descrie modul în care o persoană abordează sarcinile și lucrează cel mai bine cu ceilalți. E despre cum rezolvă problemele, cum comunică, cum ia decizii și care este mediul lor ideal de lucru.

Cunoașterea stilului tău de lucru se traduce prin cunoașterea mediilor de lucru care îți permit să prosperi. Stilurile de lucru oferă indicii despre modul în care îți gestionezi emoțiile la locul de muncă, cum preferi să lucrezi la proiecte, cum (și dacă!) împărtășești idei noi și comportamentul tău per ansamblu la locul de muncă.

De ce este bine să îți cunoști stilul de lucru?

Poate că nu te-ai gândit niciodată prea mult la stilul tău de lucru, după cum îți spuneam, nici eu n-am făcut-o mult timp. Cu toate acestea, cunoașterea (și comunicarea!) stilului tău de lucru prezintă beneficii uriașe. Iată câteva dintre ele!

Înțelegi foarte bine mediile de lucru în care te simți bine 

Acest lucru te va ajuta să pui întrebări bine gândite la un interviu de angajare, să depistezi semnalele de alarmă și să identifici mediile de lucru care ți se potrivesc.

Ai o înțelegere mai profundă a punctelor tale forte și al ariilor de îmbunătățire

Este foarte important să îți cunoști atât punctele forte, cât și pe cele slabe. De exemplu, o persoană cu un stil de lucru cu „imaginea de ansablu și idei mărețe” ar putea să nu aibă atenția la detalii pe care o are cel cu un stil de lucru care se ocupă de „detalii”, ceea ce ne aduce la următorul punct.

Îți poți construi sau te poți alătura echipei „perfecte”

Chiar ieri avusesem o discuție cu colegii despre importanța diversității într-o echipă. Nu este niciodată o idee bună să să cauți echipe formate doar din persoane alese după „chipul și asemănarea ta”. O companie plină de oameni cu „imaginea de ansamblu și idei mărețe” este puțin probabil să execute acele idei. Combinând oamenii cu „idei mărețe” cu lucrători cu „detalii”, fiecare poate lucra și contribui cu punctele sale forte.

 

Îi poți încuraja și pe ceilalți să își cunoască stilul

Odată ce ți-ai identificat stilul de lucru și ai o viziune mai clară, care vine odată cu această cunoaștere, încurajează-ți colegii să îl cunoască pe al lor. În acest fel, fiecare poate lucra în funcție de propriile puncte forte și, în același timp, își cunoaște rolul în echipa sa.

Poți comunica deschis și eficient

Imaginează-ți că faci parte dintr-o echipă în care fiecare și-a identificat stilul de lucru optim. În această echipă, știi cum să comunici, să delegi și să faci brainstorming cu fiecare coleg în funcție de punctele forte ale fiecăruia! Este un vis!

De ce întreabă intervievatorii „Care este stilul dumneavoastră de lucru?”

„Care este stilul dumneavoastră de lucru?” poate părea o întrebare vagă, și în mod deliberat este. Intervievatorii vor să înțeleagă procesul tău de gândire, ce crezi că este important să evidențiezi. Și, bineînțeles, dacă stilul tău de lucru este congruent cu rolul pentru care candidezi. De asemenea, vor să înțeleagă dacă vei fi un plus pentru echipa și cultura companiei.

Un răspuns bun îl ajută pe managerul care face angajarea să înțeleagă dacă ai calitățile necesare pentru a avea succes în postul respectiv și cum te vei integra cu membrii actuali ai echipei. Acest lucru este important, deoarece diferite medii de lucru favorizează diferite stiluri de lucru.

Aflarea stilului personal de lucru nu numai că îi ajută pe managerii de angajare să decidă dacă te potrivești, ci te va ajuta și pe tine să decizi dacă un potențial angajator este potrivit pentru tine. Iar acest lucru este și mai important!

Cum să răspunzi la întrebarea „Care este stilul dumneavoastră de lucru?”

Dacă nu te pregătești, întrebarea „Care este stilul tău de lucru?” te poate prinde cu garda jos. Răspunsurile bune la întrebările deschise necesită autocunoaștere și, cel mai important, cercetare. Trebuie să îți înțelegi punctele forte, punctele slabe și modul în care te adaptezi la schimbări. Din fericire, dacă te pregătești și îți faci o idee despre ce vrei să incluzi în răspunsul tău, este ușor să ieși în evidență față de ceilalți candidați.

Urmează acești pași pentru a elabora un răspuns bun:

# Gândește-te la abilitățile transversale

Întrebarea „Care este stilul tău de lucru?” se concentrează pe abilitățile tale soft. Intervievatorii vor să știe ce abilități soft poți aduce echipei. S-ar putea să vrei să evidențiezi abilitățile tale interpersonale, cum ar fi comunicarea, inteligența emoțională, empatia, leadershipul, motivația sau seriozitatea. Sau ai putea evidenția gestionarea timpului, perseverența, rezolvarea problemelor sau etica muncii.

Dar nu fă greșeala de a enumera pur și simplu competențele transversale. Trebuie să vorbești despre cum îți place să lucrezi, cum colaborezi cu ceilalți și ce fel de mediu de lucru îți place. Este vorba de a demonstra care sunt abilitățile tale transversale, cum te vor ajuta în acest rol și cum îl poți ajuta pe viitorul angajator să își atingă obiectivele.

# Fii sincer

Deși este important să te gândești la ceea ce vrea să audă intervievatorul, este la fel de important să fii autentic. Fii sincer cu privire la ceea ce îți place și la ceea ce ai nevoie pentru a face cea mai bună treabă. Dacă descrii un stil de lucru care nu reflectă cine ești, s-ar putea să obții postul, dar să nu îți placă.

Dă întotdeauna un răspuns autentic. Chiar dacă stilul tău personal de lucru diferă de cel al angajatorului. În aceste situații, evidențiază adaptabilitatea ta și modul în care poți aduce echipei abilități complementare și o perspectivă nouă.

Dacă din descrierea postului sau în urma discuției cu hiring manager-ul și constatați că nu există nicio aliniere, probabil că nu este postul potrivit pentru tine.

# Fii concis și folosește metoda STAR

Răspunde scurt și relevant pentru postul și compania pentru care candidați. Nu trebuie să evidențiezi fiecare aspect al stilului tău de lucru. Concentrează-te pe calitățile care te fac un candidat excelent pentru postul respectiv.

Ca și în cazul altor întrebări de interviu comportamental, îți recomand să folosești metoda STAR pentru a-ți structura răspunsul. Oricine poate spune că gestionează bine termenele limită strânse și proiecte multiple. Faptul că ai o poveste, care să arate cum ai făcut acest lucru cu succes în trecut, o dovedește.

Concluzii

Consider ca este bine-venit și mai ales util să îți cunoști stilul de lucru. Azi am ales să discut despre importanța înțelegerii acestui lucru, urmând ca în articolele viitoare să explorăm 6 stiluri de lucru, cu punctele lor forte și cu minusul pe care îl au. Și bineînțeles, nu pot lăsa lucrurile doar la acest nivel, într-un al treilea articol pe această temă vom exploata și mai mult aspectele ce țin de interviurile de angajare.

Dacă ți-a plăcut acest articol, nu uita să îmi lași un feedback la adresa de mail diana@iocucioc.ro. De asemenea, dacă dorești mai multe resurse, poți citi și:

Ce înseamnă să fii orientat spre detalii

Cum să creezi un profil LinkedIn care să fie remarcat

10 competențe generatoare de venituri mari

Comentarii

  1. Pingback:Cum să îți descrii stilul de lucru la interviul de angajare - iocucioc.ro

Leave a Reply

Your email address will not be published.