Ce înseamnă să fii orientat spre detalii? – partea 2

Cum se poate descrie o persoană orientată spre detalii la interviul de angajare

Eu sunt de părere că în CV cel mai bine e să fii sincer. Un recruiter bun va „mirosi” în primele minute cât de reale sunt lucrurile trecute acolo. Este păcat să îți tai craca de sub picioare cu niște lucruri mărunte sau pe care le consideri că sunt nesemnificative.

 

cand ai trecut in CV lucruri care nu sunt adevarate, dar ai primit posttul

 

Este adevărat că uneori pare dificil să completezi câmpuri precum abilități, care uneori sunt intangibile. Poate ai impresia că dă bine să apară și că e greu de verificat, dar în realitate nu e chiar așa. Dar, ca să nu o lungesc prea tare, keep calm am făcut și eu asta… mda, ale tinereții valuri, de aceea îți recomand să nu mergi pe drumul acela. În schimb, îți ofer alternativa și îți propun să descifrăm dacă într-adevăr ești o persoană atentă la detalii au ba… nu de alta, dar dacă bifezi din cele 12 jumate sau mai mult, e evidentă treaba, nu? Să-i dăm bice, zic! și să vedem ce alte lucruri face o persoană atentă la detalii:

Este al naibii de organizată

Este de fapt puțin enervant, nu-i așa? Trăiesc după agenda lor și Google calendar. Lista de to-do este probabil codificată pe culori, iar raftul lor de cărți este ordonat alfabetic. Super puterea celui orientat spre detalii este organizarea. Stabilirea unui sistem infailibil care funcționează este esențială pentru o viață profesională și personală de înaltă eficiență. O organizare solidă arată că ești serios. Păstrarea lucrurilor în ordine înseamnă mai puțin stres, un sentiment mai mare de control și te pregătește pentru succes.

Este întotdeauna pregătită

 Jocul se numește: planificare. Și ei joacă pentru a câștiga. Vin la întâlniri pregătiți, planifică din timp proiectele și stabilesc termene rezonabile. Persoanele orientate spre detalii înțeleg că planificarea îi pregătește pe ei și echipa lor pentru succes.

Identificarea potențialelor obstacole, efectuarea cercetărilor necesare și stabilirea unei strategii înainte de a se lansa într-o sarcină sau proiect ajută la eliminarea problemelor și asigură un proces general mai ușor.

O fi un micromanager?

Unii pot înțelege atenția lor nebună la detalii, dar s-ar putea să nu le placă atunci când această hiper-concentrare cade asupra lor. Dacă ești manager sau liderul unei echipe și subliniezi micile detalii și defecte din munca altora, aceștia pot fi luați prin surprindere de „pretențiile” tale și te pot acuza de micromanagement.

Micromanagerii vor confirmare la fiecare e-mail, cer actualizări constante și nu par niciodată mulțumiți de produsul final, oricare ar fi acesta. Poți combate acuzațiile de micromanagement explicându-le colegilor „de ce”. Dacă ceri a zecea revizuire a raportului, explică de ce este atât de importantă acuratețea acestuia. Poate va fi prezentat în fața directorului general sau a consiliului de administrație și orice greșeală s-ar reflecta negativ asupra ta și a echipei tale. Dacă ai solicitări care pot părea micro-gestionare, explicarea intenției îi va ajuta pe ceilalți să vadă prin ochii tăi. Apoi, depinde de tine să ai încredere că sunt suficient de pricepuți pentru a face treaba.

Funcționează cu eficiență și eficacitate ridicată

Eficiența ridicată duce la productivitate maximă, în timp ce eficiența crescută înseamnă că îți faci treaba cum trebuie. Combină-le pe amândouă și ai găsit o rețetă de succes. O abilitate cheie pentru orientarea spre detalii este gestionarea timpului. Fără abilitatea de a-ți gestiona eficient timpul, pornești în dezavantaj.

Acest lucru înseamnă adesea planificare și pregătire, astfel încât să te poți arunca cu capul înainte într-o sarcină și să fii complet pregătit. De asemenea, înseamnă că, în timp ce lucrezi la o sarcină, limitezi distragerile. Da, mă refer la telefonul tău! 😵 Oprirea notificărilor sau activarea modului avion pentru o perioadă de timp te poate ajuta să te concentrezi.

Atunci când îți gestionezi timpul în mod eficient, delegând munca, eliminând pașii inutili, stabilind obiective și spunând „nu” atunci când are sens, este posibil să îți crești eficiența. Eficacitatea te asigură că aduci valoare și realizezi sarcina pe care o ai la îndemână. Efectuarea corectă a lucrului ar trebui să fie prioritatea numărul unu. Persoanele orientate spre detalii știu, de asemenea, că timpul înseamnă bani. Găsirea unui echilibru sănătos între eficiență și eficacitate este esențială pentru a funcționa la potențialul maxim.

Este curioasă

Ai auzit vorba aia cum că curiozitatea a omorât pisica? Ei bine, pentru o persoană orientate spre detalii înseamnă posibilitatea de a învăța ceva nou în fiecare zi.

A fi curios are avantajele sale atunci când le oferă informații valoroase pe care nu le-ai fi descoperit altfel. Curiozitatea autentică este cheia acumulării de cunoștințe. Cu cât știi mai multe, cu atât mai bună va fi viziunea ta asupra lumii. Acest lucru adaugă o perspectivă valoroasă la tot ceea ce faci. Așadar, nu îți fie teamă să pui întrebări și să „inspectezi” oamenii și locurile pe care îi întâlnești în viața de zi cu zi și nu numai. Natura curioasă îți permite să aduni informații și să găsești soluții la problemele tale.

Are standarde înalte de precizie și calitate

Nu este o surpriză faptul că persoanele orientate spre detalii au standarde înalte. Asta pentru că ei știu că munca pe care o creează este o reflectare directă a brandului lor. Atunci când produci în mod constant un produs excelent, oamenii învață că se pot baza pe tine pentru a face treaba și, mai important, pentru a o face bine. Faptul că nu aprobi totul până când nu este exact așa cum ar trebui să fie înseamnă că livrezi un produs cu care te simți confortabil.

Aduc valoare echipei tale

A fi orientat spre detalii înseamnă puțin dacă nu adaugi valoare. Echipa este probabil înmărmurită de angajamentul acestpr persoane față de detalii și de modul consecvent în care își fac treaba. Este a doua natură a lor de a fi un jucător de echipă. Indiferent dacă contribuie cu rapoarte detaliate, planuri bine gândite sau note cuprinzătoare, știi că puteți conta pe ele pentru a pune ceva pe masă.

Concluzii

Am încercat să explorez puțin trăsăturile persoanelor orientate spre detalii, pentru a înțelege mai bine modul în care se manifestă acest lucru. Acum, dacă ai bifat cel puțin jumate din cele descrise în articolul de azi, respective în prima parte a acestui articol, poți să scrii liniștit în CV „orientat spre detalii”.

Ți-a plăcut articolul de azi? Îmi poți lăsa un feedback la adresa de mail diana@iocucioc.ro. De asemenea, dacă vrei să afli mai multe, poți citi în categoria carieră și alte articole despre acest subiect.

Leave a Reply

Your email address will not be published.