Cum să creezi un profil LinkedIn care să fie remarcat

Pe măsură ce tehnologiile de inteligență artificială și rețelele sociale evoluează, la fel se întâmplă și cu procesul de recrutare și cu piețele de muncă. Un studiu recent spune că 87% dintre recrutori folosesc LinkedIn și doar 55% folosesc Facebook. Înainte de apariția LinkedIn, recrutarea era mai statică. În prezent, aceasta coabitează între căutarea, verificarea încrucișată și atragerea celor mai bune talente prin intermediul mai multor aplicații și rețele sociale.

Așadar, dacă încă nu ai un LinkedIn, grăbește-te să îți creezi unul. Este puțin probabil să fii căutat pe Facebook, însă există 90% că HR o va face pe LinkedIn.

Buuun, dar faptul că ai un profil nu îți aduce automat succesul. Ce îți aduce succesul însă este să-l ai pe cel potrivit! În acest articol, îți arăt câteva trucuri și sfaturi care vor face ca profilul tău să urle un singur cuvânt: PROFI.

Cercetările pentru anul 2021 arată că 31% din angajări au fost făcute în mod proactiv. Așa că hai să te facem parte din aceste numere norocoase. Ești gata să-ți faci temele?

Poza de profil și o fotografie de copertă relevantă

Vizibilitatea este esențială. Oamenii vor să te vadă și să vadă cu cine vor lucra. O poză reușită îi va ajuta să aibă o imagine a personalității tale. Așadar, investește într-un headshot profesionist care îți reflectă bine personalitatea profesională și care să te facă să fii abordabil pentru locurile de muncă la care aplici.

În ceea ce privește fotografia de copertă, alege o imagine reprezentativă pentru interesele, aspirațiile și cauzele tale profesionale. Dar, ai grijă dacă alegi fotografii de stoc să nu cazi în capcana clișeelor. Pe de altă parte, alte imagini pot face obiectul drepturilor de autor.

Headline – CV-ul tău într-o propoziție

Un titlu bine elaborat este imbatabil. În primul rând, îți pune în valoare brandul profesional din secunda în care recrutorii pun ochii pe profilul tău. În al doilea rând, apare ca o previzualizare a profilului în secțiunea „People You May Know”, în căutarea pe LinkedIn, în postările pentru cererile de angajare pe LinkedIn, în mesaje, recomandări, invitații de conectare și chiar în căutările pe Google. Prin urmare, nu contează dacă recrutorii dau clic pe profil, îi vei influența deja. Și, în cele din urmă, e un Call to action puternic, care va face să plouă cu invitații. Nu e de mirare că experții în carieră îl numesc „CV-ul de un rând”.

Așadar, cum scrii un titlu captivant?

Ai la dispoziție 220 de caractere pentru a impresiona. Asigură-te că le folosești, în loc să te mulțumești cu titlul generic pe care ți-l va atribui LinkedIn pe baza ultimului tău rol și a companiei.

Generic: Manager Resurse Umane la SC Polipol Mobila SRL

Bunicel:

caption LinkedIn Title

 

Iată încă un lucru care atrage atenția:

caption LikedIn the Evil HR Lady

 

Pentru a maximiza șansele ca profilul tău să fie accesat, creează un headline care să fie un amestec al următoarelor elemente:

Denumirea postului/ Expertiza pe care o oferi/ Competențe solide /Afilieri și certificări/ Realizări / Cuvinte cheie din industrie

PONT PRO: Nu folosi prea multe majuscule, o cantitate excesivă de emoticoane, abrevieri nepopulare, argou și nu fă promisiuni prea mari legate de expertiza ta

Status

Dacă în prezent cauți în mod activ un loc de muncă, activează statutul „Open to”. Îl găsești chiar sub titlul tău.

Personalizează link-ul profilului tău

Poți face acest lucru prin intermediul butonului „Edit public profile and URL” din colțul din dreapta sus al profilului.

Secțiunea „Despre”

După cele 220 de caractere din titlul tău public, secțiunea „Despre” îți oferă încă 2000 de caractere pentru un call to action puternic către recrutori. Acesta îi poate inspira să îți parcurgă profilul sau să ridice direct telefonul pentru a forma numărul. Pentru un rezumat About atractiv, trebuie să mixezi unele sau toate aceste elemente într-o narațiune entuziastă:

  • Rolul actual/industria;
  • Realizări
  • Competențe transversale (voi discuta mai pe larg despre ele într-un articol viitor)
  • Apel la acțiune: Invită vizitatorii profilului să:
    • Să se conecteze cu tine;
    • Să te contacteze pentru servicii pro-bono;
    • Descarce un raport gratuit;
    • Să se înscrie la newsletter-ul tău;
    • Să se înscrie la un eveniment.

O astfel de secțiune „Despre” îți permite nu numai ca recruitorii să te descopere, ci și să îți promovezi serviciile.

Experiența

A.K.A. E timpul să îți pui în valoare talentul de povestitor! 😎

În timp ce un CV prezintă în mod obișnuit experiența de muncă în mod tradițional, LinkedIn deschide un univers cu totul nou pentru profesioniști. Drept urmare, poți îmbrățișa modalități neconvenționale de a te prezenta.

Să eliminăm mai întâi o regulă esențială. Enumeră toate locurile de muncă relevante. Asigură-te că nu există lacune în istoricul carierei tale. Dacă există, găsește la modalități de a le prezenta în mod adecvat. Gândește-te la opțiuni precum: „an sabatic”, „pauză în carieră”, „călătorie prin lume”, „mamă cu normă întreagă”, „dezvoltare personală”, „relocare pentru emersiune culturală și studiu de limbi străine”, „activitate independentă”, „muncă de caritate”, „înființarea propriei companii”. Vezi cum o mică schimbare face o diferență uriașă?

Bun, bun…. dar mă vei întreba: unde intră în joc povestirea? 9 din 10 recrutori se așteaptă ca secțiunea „Experiența pe LinkedIn” să fie cuvânt cu cuvânt un copy/paste complet al CV-ului tău. Așadar, surprinde-i! Înlocuiește responsabilitățile postului din bullet points cu un text în paragraf povești și realizări, plin-ochi de cuvinte cheie. 😏

Există mai multe modalități prin care poți deveni fluent în ceea ce privește cuvintele-cheie. Cel mai mult timp îți Ia munca de cercetare. Odată identificate prin intermediul articolelor din industrie, a descrierilor de locuri de muncă și a altor resurse relevante, împăștie cu cuvinte-cheie relevante în secțiunile Titlul, Despre și Experiență.

PONT PRO: Atunci când descrii experiența profesională, folosește verbe active care să picteze o imagine vie. Iată o structură bună:

  • (Persoana întâi) (+) Verb de acțiune;
  • Urmată de o sarcină tangibilă;
  • Susținut de cifre.

Aur curat: Recomandările de competențe

Numărul maxim de competențe pe care le poți adăuga pe LinkedIn este de 50. Acestea nu sunt doar o modalitate sigură de a implica rețeaua, ci și de a oferi o imagine de ansamblu rapidă a capacităților tale pentru recrutori. Faptul că ești susținut de conexiunile de gradul 1 sporește credibilitatea profilului și șansele ca departamentul de Resurse Umane să ajungă mai ușor la tine cu oferte de locuri de muncă excelente bazate pe competențele tale.

Voluntariatul – în slujba comunității și a ta

În mod obișnuit, sunt câțiva experți care vorbesc despre valorificarea secțiunii de Voluntariat de pe LinkedIn. Cu toate acestea, ascunde un potențial neexploatat de a lăsa personalitatea să strălucească. O poți folosi pentru a demonstra competențe transversale, cum ar fi leadership prin exemplu, organizare, abilități de comunicare și etica de lucru. Dacă aplici la roluri în ONG-uri, chiar îți dorești să completezi această secțiune. E un mod bun de a prezenta flexibilitatea, aptitudinile sociale și adaptarea organizațională.

Cursuri, titluri onorifice și premii

În CV-ul tău se pot enumera cele mai relevante realizări de TOP și premii profesionale. Cu toate acestea, dacă vrei un CV de o pagină, nu îți mai rămâne decât un spațiu limitat. În acest caz, LinkedIn este de un ajutor neprețuit, deoarece poți adăuga oricâte realizări dorești.

Împreună cu Limbile, Cauzele și Interesele, acestea sunt ultimele secțiuni ale profilului LinkedIn care, atunci când sunt folosite corect, dau nota finală și spune un singur lucru: „Angajează-mă”!

Networking

Acum că ai un profil LinkedIn atrăgător, ce urmează? Well, după aceea, va trebui să dai dovadă de proactivitate și de bune abilități de networking. Spre deosebire de Facebook, Instagram sau alte rețele de socializare, simpla apreciere și distribuire a unei postări amuzante nu îți va face prea multe favoruri. Așa că, în schimb, vezi ce e de făcut.

Reguli de bază ale etichetei de rețea:

  • Adaugă mai multe conexiuni din industria ta actuală sau viitoare;
  • Pornește conversații interesante prin mesaje bine gândite;
  • Fă ca networking-ul să fie mai degrabă despre schimbul de valori/cunoștințe decât despre moneda tranzacțională;
  • Oferă în schimb cercetări interesante, articole și alte cunoștințe;
  • Rămâi deschis la nou și la diferit;
  • Fii receptiv pentru mentorat și sponsorizare;
  • Acceptă invitații pentru întâlniri și podcasturi;
  • Menține legătura cu mesaje ocazionale, mai degrabă decât cu mesaje unice;
  • Împărtășește în mod regulat un conținut nu neapărat lung, dar semnificativ;
  • Adăugă/urmărește influenceri și lideri din industrie pentru a fi la curent cu cele mai recente tendințe;
  • Alătură-te grupurilor și participă la discuții publice.

Sigur te vei descurca uimitor – atâta timp cât rămâi profesionist, politicos și respectuos!

Ți-a plăcut articolul de azi? Îmi poți lăsa un feedback la adresa de mail diana@iocucioc.ro. De asemenea, dacă vrei să afli mai multe, poți citi în categoria carieră și alte articole despre acest subiect.

Comentarii

  1. Pingback:Cum faci o schimbare în carieră la 30-40 de ani? - Femzone.ro

  2. Pingback:3 moduri cum să găsești un loc de muncă prin social media? - Femzone.ro

Leave a Reply

Your email address will not be published.