Cum să îți descrii stilul de lucru la interviul de angajare

Atunci când angajatorii cer să îți descrii stilul de lucru în cadrul unui interviu de angajare, te „testează” în funcție de câteva elemente cheie. Și există câteva cuvinte foarte bune de utilizat pentru a-l descrie. Pe când pe altele cu siguranță nu ar trebui să le folosești.

Așadar, azi, doresc să împărtășesc cele mai bune modalități de a-ți descrie stilul de lucru la un interviu de angajare. Îți voi arăta cu exemple de răspunsuri, astfel încât să poți impresiona intervievatorul și să primești postul.

 

De ce pun managerii de recrutare întrebări la interviu despre stilul de lucru?

Hiring manager-ul caută câteva lucruri esențiale atunci când cere să-ți descrii stilul de lucru. În primul rând, caută să vadă cum te vei integra în echipa existentă și în cultura companiei. Managerul care face angajarea este potențialul tău viitor șef, așa că vrea să știe dacă se va înțelege bine și cu tine.

Apoi, vor să vadă etica muncii și atitudinea ta în general. Ți se pare că ești capabil să primești feedback, să asculți instrucțiuni și să rămâi calm sub presiune? Acestea sunt exemple de trăsături pe care angajatorii vor să le vadă atunci când te întreabă despre stilul tău de lucru.

Cum să îți descrii stilul de lucru? Pot oferi un răspuns eficient?

Cel mai bun mod de a-ți descrie stilul de lucru este să alegi două-trei calități pe care să le menționezi și apoi să explici, cu un exemplu sau cu detalii suplimentare, de ce ai ales acele cuvinte. Nu da un  răspuns la această întrebare lung de un minut și ia în considerare și natura jobului pentru care ai aplicat, astfel încât să îți evidențiezi cele mai relevante calități.

Cel mai important pas este să alegi aptitudini care se potrivesc cu ceea ce cere postul respectiv. Pentru că intervievatorul se gândește: „Are această persoană abilitățile necesare pentru a avea success pe această poziție?”.

Așadar, dacă postul necesită multă muncă individuală și independentă, demonstrează că poți face asta. Dacă va trebui să lucrezi într-un mediu cu ritm rapid și să interacționezi frecvent cu alte persoane, vorbește despre capacitatea ta de a face acest lucru. Și, dacă este posibil, evidențiază realizările sau rezultatele pe care le-ai obținut în trecut, alături de o descriere generală a stilului de lucru. De asemenea, poți indica domenii specifice de experiență din CV-ul tău atunci când răspunzi la această întrebare. Ia în considerare posibilitatea de a vorbi despre un proiect conex sau despre un rezultat grozav pe care l-ai obținut pentru un angajator anterior și care se află în CV-ul tău.

Ce cuvinte pot folosi pentru a-mi descrie stilul de lucru?

Transparent Concentrat Consistent Adaptabil
Orientat spre echipă Comunicator eficient Creativ Orientat spre o imagine de ansamblu
De încredere Onest Orientat spre detalii Ofer îndrumare și ajutor colegilor
Organizat Independent Determinat Colaborator
Deschis la feedback Motivat Flexibil Încrezător

Există mult mai multe cuvinte pe care le poți folosi pentru a-ți descrie stilul de lucru la interviul de angajare, dar toate acestea sună profesionist și impresionant. Plus ar trebui să îți ofere un punct de plecare excelent în timp ce planifici și exersezi răspunsul.

Îți recomand să menționezi două dintre aceste cuvinte, nu doar unul, în răspunsul tău. Cu toate acestea, este în regulă să alegi un singur cuvânt, dacă ești în măsură să îl susții cu exemple și dovezi puternice despre cum ai folosit acea trăsătură pentru a obține rezultate excelente de-a lungul carierei.

Acum să ne uităm la câteva exemple de răspunsuri la interviu, pentru a vedea cum va suna un răspuns excelent.

Exemple de răspunsuri

#1 Proaspăt absolvent/începător:

Sunt un comunicator bun și mă mândresc și cu onestitatea mea. În universitate, am condus mai multe proiecte de grup în care am avut ocazia să-mi dezvolt abilitățile de comunicare, inclusiv vorbitul în public. Și sunt întotdeauna clar și direct în comunicarea mea. Sunt mândru de faptul că sunt onest și transparent în munca mea. Am văzut în fișa postului că acest post poate conduce unele comitete și întâlniri, așa că acesta este un detaliu care m-a atras la organizația dvs. și m-a făcut să cred că aș putea să îmi folosesc abilitățile de comunicare aici.

#2 Candidat cu experiență:

Mi-aș descrie stilul de lucru ca fiind flexibil și adaptabil. Sunt capabil să lucrez independent, dar pot lucra și într-o structură mai orientată spre echipă. De exemplu, am colaborat cu până la 15 persoane la anumite proiecte în cadrul jobului meu actual, de exemplu. Pot, de asemenea, să reacționez la provocări și schimbări neașteptate și să rămân concentrat și eficient. În ultimul meu rol, ne-am confruntat cu o serie de probleme neașteptate în cadrul proiectelor clienților și, chiar dacă poate fi stresant, îmi place să lucrez cu aceste provocări neașteptate. Ele nu mă dau peste cap și nu mă fac să intru în panică.

#3 Manager/director:

În calitate de manager, stilul meu de lucru și de conducere este transparent și consecvent. Încerc să tratez fiecare membru al echipei în mod corect și egal. Acest lucru m-a ajutat să câștig încrederea echipelor anterioare și să transform echipa de vânzări din ultima mea poziție în cel mai performant grup dintre cele 12 echipe de vânzări din companie. Când cineva lucrează pentru mine, știe la ce să se aștepte și știe că îl voi trata corect și onest. Am descoperit că oamenii nu numai că preferă să lucreze în acest tip de situație, dar și că dau cele mai bune rezultate atunci când sunt tratați în acest fel.

Câtevă gânduri…

Adaptează-ți răspunsul la cerințele postului pentru care discutați. Atunci când răspunzi la o întrebare deschisă de interviu, cum ar fi: „Puteți descrie stilul dumneavoastră de lucru?”, cel mai bine este să te concentrezi asupra abilităților necesare în mediul de lucru al acestui potențial angajator. Dacă un loc de muncă implică doar muncă individuală, nu te ajută prea mult să spui că ești un jucător de echipă, de exemplu. Cele mai bune calități pe care să le menționezi sunt întotdeauna cele care te vor ajuta să îndeplinești acel post.

Totuși, cum poți prezice cu exactitate ceea ce compania apreciază cel mai mult? Pentru a da un răspuns excelent și a ști ce vrea să audă compania, analizează cu atenție descrierea postului. Gândește-te la modul în care stilul tău personal de lucru se aliniază cu îndatoririle și abilitățile pe care le dorește acest angajator. Iar în răspunsul tău vorbește despre zonele de suprapunere și similaritate.

Aceasta este o abordare bună pentru a răspunde la întrebările de interviu în general. De asemenea, ia în considerare tot ceea ce ai învățat despre acest rol în cadrul interviurilor anterioare cu compania respectivă. Apoi, adaptează răspunsul pentru a arăta că ești potrivit pentru acel post. Nu copia pur și simplu unul dintre exemplele de răspuns de mai sus fără să iei în considerare postul.

Despre ce aș putea menționa atunci când îmi descriu stilul de lucru?

Poți menționa una sau mai multe dintre următoarele idei și subiecte atunci când vorbești despre stilul tău de lucru în cadrul interviului:

  • Abilitatea de a respecta termene limită strânse
  • Abilitatea de a gestiona mai multe proiecte
  • Faptul de a fi orientat către detalii
  • Abilități de gestionare a timpului
  • Faptul de a avea tendința de a fi un jucător de echipă
  • Abilitatea de a finaliza sarcinile sub presiune sau cu puțin loc de greșeală
  • Bune abilități de comunicare și un stil de comunicare care să se potrivească cu ceea ce necesită postul de muncă
  • Abilități de organizare
  • Stilul de management, în cazul unui interviu pentru un post de conducere
  • Faptul de a fi un gânditor cu o viziune de ansamblu, în cazul în care interviul pentru un post care implică gândire strategică, creativitate etc.
  • Inteligență emoțională
  • Etica muncii și reziliența; faptul de a fi un muncitor harnic
  • Abilitatea de a lucra singur sau fără o supraveghere atentă, dacă acest lucru este ceea ce necesită postul respectiv
  • Abilitatea de a lucra eficient și de a îndeplini sarcinile cu cât mai puțin timp/resurse posibil

Toate cele de mai sus pot constitui un răspuns bun sau o parte a unui răspuns bun la întrebarea „Descrieți-vă stilul de lucru”. Cele mai bune răspunsuri vor aborda ceea ce are nevoie acest potențial angajator, așa că nu uita niciodată să citești descrierea postului înainte de începerea interviului de angajare.

Greșeli de evitat atunci când îți descrii stilul de lucru

#1

Prima mare greșeală pe care trebuie să o eviți este să spui o minciună. Hiring mananger-ii vor pune adesea întrebări de urmărire a răspunsului tău. Iar minciunile tind să ducă la alte minciuni, ceea ce te poate face să devii anxios și să te coste postul. În plus, intervievatorii își pot da seama adesea dacă răspunsul tău nu este autentic sau dacă folosești cuvinte în care nu crezi pe deplin, deoarece nu vei părea încrezător în interviu.

Așadar, nu te simți presat să spui că stilul tău de lucru este de a prospera într-un mediu cu ritm rapid dacă preferi să lucrezi într-un cadru mai calm. Ceea ce ar trebui să faci, în schimb, este să vizezi angajatorii care par să ofere tipul de mediu de lucru care îți place, iar apoi să spui adevărul la interviurile de angajare. Este în regulă să spui că îți plac unele lucruri și că nu îți plac altele. Este complet în regulă, atâta timp cât știi la ce tip de companie dai un interviu, astfel încât să poți da un răspuns care să se potrivească stilului lor de loc de muncă. Acest lucru este valabil și pentru alte întrebări de interviu. În general, spune adevărul ori de câte ori este posibil și fă cercetări astfel încât să îți cunoaști interlocutorul.

 

#2

O altă greșeală pe care trebuie să o eviți atunci când răspunzi la întrebări despre stilul tău de lucru: Nu da prea multe cuvinte sau idei diferite ca răspuns la această întrebare de interviu. Este important să te concentrezi și să alegi maximum două-trei puncte. Două este ideal în opinia mea. Nu este nevoie să dai un răspuns mai lung de atât. Două-trei idei ar trebui să fie suficiente pentru a le arăta că stilul tău de lucru este pozitiv, eficient și bine adaptat la compania lor.

 

#3

Ca o ultimă greșeală de evitat, nu spune „Nu sunt sigur” atunci când ți se cere să îți descrii stilul de lucru. Atunci când intervievatorul întreabă acest lucru, încearcă să determine dacă ești potrivit pentru companie. Își va pune semne de întrebare dacă nu ești în măsură să dai un răspuns clar și specific.

Concluzii

Ține minte aceste sfaturi și vei fi gata să le arăți intervievatorilor că stilul tău de lucru se potrivește nevoilor lor, astfel încât să primești cât mai des acele oferte de angajare.

Ți-a plăcut? Dacă da, poți citi mai multe despre acest subiect în unul din aceste articole:

De asemenea, îmi poți scrie pe adresa de mail diana@iocucioc.ro să îmi spui despre ce altceva ai vrea să auzi.

Comentarii

  1. Pingback:La interviu: „Spune-mi despre tine” – cele mai bune răspunsuri - iocucioc.ro

Leave a Reply

Your email address will not be published.